„Keressük a Tisza vízrendszerének legszebb hagyományos építésű ladikját.” – címmel, Fazekas Sándor földművelésiügyi miniszter fővédnökségével és Herczeg Zsolt mezőtúri polgármester védnökségével, nemzeti ünnepünkön, 2014 augusztus 20-án indul a szociográfiai kultúrkincsnek számító hagyományos építésű ladikok felkutatását célzó akció, amelynek fő támogatója Magyarország egyik kiemelkedő Ford márkakereskedése, a Ford Hovány, és a legendás Evinrude csónakmotorokat forgalmazó Jet-Power Kft.
Az akció lényege, hogy 2015 március 15-ig bárki beküldheti saját régi, felújított vagy éppen új építésű ladikját, amely megfelel a hagyományos, magyar Tisza-vidéki hajóépítési hagyományoknak. A legszebb csónak díja, egy fél millió forint értékű, vadonatúj Evinrude csónakmotor gyári garanciával, de az első hat helyezett is komoly díjakra számíthat a Ford Hovány márkakereskedések jóvoltából.
„Különös öröm számunkra, hogy egy Ford kereskedővel együtt hirdethetjük meg hagyományőrző akciónkat, hiszen köztudott, hogy cégünk zseniális alapítója, Ole Evinrude és a legendás autógyártó, Henry Ford nem csak jó kapcsolatban álltak egymással, de még a motor fejlesztések terén is együtt működtek.” – meséli Major Sándor a Jet-Power ügyvezetője, az Evinrude csónakmotorok legjobb hazai szakértője.
„Rendkívül kedves számunkra ez a verseny és bízom abban, hogy a Hortobágy és a Kőrösök mentén különlegesen szép csónakok kerülnek majd elő a verseny keretében és titkon abban reménykedem, hogy talán egy mezőtúri hajó gazdája lehet a győztes.” – teszi hozzá Herczeg Zsolt a város polgármestere, aki szerint példaértékű a Ford és a Jet-Power összefogása a magyar hajós hagyományok megőrzésére és népszerűsítésére.
„Az Alföld és a Tisza-vidék egyik legjelentősebb magyar tulajdonú vállalkozásaként örömmel csatlakoztunk a kezdeményezéshez. A beérkező pályaművek, vagyis a szép, régi tiszai, kőrösi, berettyó-menti ladikok fotóiban pedig fotókiállítást is tervezünk Ford autószalonjainkban.” – árulja el Hovány Márton, a Hovány Csoport tulajdonosa.
„Rendkívül inspiráló számunkra, hogy egyik legjelentősebb márkakereskedőnk, a Ford Hovány egy ilyen valódi, a magyar kultúrkincs részét képező szociográfiai értékek megmentését célzó kezdeményezés mellé állt.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Ford magyarországi PR és kommunikációs igazgatója. „Jó példa ez arra, hogy nem csak a Ford, de márakereskedőink számára is kiemeltem fontos a társadalmi felelősségvállalás, és az, hogy helyi közösségük hasznos, értékteremtő tagjai legyenek.” – teszi hozzá a kommunikációs szakember.