Szeptemberben a Ford bizonyult Európa első számú haszongépjármű márkájának: bár idehaza a márka hagyományosan vezeti a haszongépjármű-piac értkesítéseit, európai szinten 2009 márciusa óta most sikerült először újra elérni ezt az eredményt, méghozzá az elmúlt több mint húsz év legmagasabb európai Ford haszongépjármá-értékesítésével és piaci részesedésevel: a Ford értékesítési eredménye 42 százalékkal, piaci részesedése pedig 3,3 százalékponttal nőtt a haszongépjármű szegmensben.
A Ford haszongépjármű értékesítése és piaci részesedése szeptemberben olyan magas értéket ért, amire 1993 óta nem volt példa, így a Ford 2009 márciusa óta először újra az első helyre lépett Európa haszongépjármű-márkájáinak listáján. A Ford haszongépjármű-értékesítési eredménye szeptemberben több mint 28.200 darab volt (ami lenyűgöző, 42 százalékos növekedést jelent a tavalyi év szeptemberéhez képest), s a vállalat haszongépjármű -piaci részesedése 3,3 százalékponttal 14,9 százalékra nőtt.
“A szeptember remek hónapnak bizonyult európai haszongépjármű -eladásaink és piaci részesedésünk szempontjából.” – avat be Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „Mindez rávilágít kétéves programunk eredményeire: arra, hogy kiléptünk az európai piacra vadonatúj,jelentősen kibővített haszongépjármű-kínálatunkkal, s hogy a Transit és a Transit Courier bemutatásával feltettük a koronát egyedülálló tervünkre.”
A Transit-család haszongépjárművei – a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect és a Transit Courier – olyan havi értékesítést produkáltak, amire 1993 óta nem volt példa a Transit történetében. Ugyanakkor a Ford Ranger pickup is remekelt szeptemberben: 1993 óta nem volt példa arra, hogy egy hónap alatt 2.800 darab talált volna gazdára ebből a modellből. A Ranger most a tavaly szeptemberi értékesítési eredmény dupláját érte el, és szeptember végéig 15.000 darab kelt el belőle, vagyis 36 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A Ford idén eddig több mint 165.000 haszongépjárművet értékesített*, 16,7 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. A Ford első háromnegyed éves CV-piaci részesedése 0,9 százalékponttal, 11,3 százalékra nőtt, ami 1997 óta a legmagasabb érték a vállalat történetében.