A 65. Hannoveri Nemzetközi Autókiállítás, Európa legfontosabb haszonjármű és ipari jármű kiállítása szeptember 25. és október 2. között kerül megrendezésre. Az esemény a német várost szakmabeliek és a szektor legnagyobb szereplőinek találkozóhelyévé teszi, amelyek között a Fiat Chrysler Automobiles is képviseltetni fogja magát Fiat Professional márkájával. Vezető márkaként a Fiat mindig is kiemelkedő szerepet töltött be a német piacon értékesített kishaszonjárművek kategóriájában.
Hannoverben a Fiat Professional 17 járművet állít ki, különleges hangsúlyt fektetve az új Doblo világpremierjére. A német seregszemle tökéletes alkalmat kínál a márka valamennyi új termékének felfedezésére, s egyúttal el is indítja a teljes modellválaszték 2016-ig tartó maradéktalan megújítását.
A stand sztárja az új Doblo, ami immár a negyedik generációja az indulástól kezdve minden tekintetben haszonjárműnek tervezett modellnek és ami nem csak egy kisteherautó hanem egy vérbeli, különböző felszereltséggel minden munkára alkalmassá tehető több funkciós haszonjármű.
Az új Doblo teljesen áttervezett belsőt és külsőt, 3 ülést és akár 40 százalékkal jobb válaszidőt kínál a gázparancsokra az osztályában legjobb úttartás és vezetési kényelem mellett, köszönhetően a bi-link felfüggesztésnek és a szegmensben verhetetlen raksúlynak és térfogatnak. A választékot mindemellett tovább növeli az új “Ecojet” változat, amely egyesíti az alacsony üzemanyag fogyasztást és a lecsökkentett fenntartási költségeket.
Hannoverben természetesen kiemelt helyet kap a Fiat legújabb fejlődési állomását képviselő új Ducato is, amely a változó vásárlói igények kielégítését célzó számos innovációt, több technológiát, megnövelt hatékonyságot és nagyobb kiaknázható értéket kínál.
Emellett kiállításra kerül még a speciális Ducato-Yamaha bemutató teherautó is mintegy véglegesítve és kihangsúlyozva a két márka 2014-es MotoGP Világbajnoki sorozaton megismert partneri viszonyát. Ennek az új Ducato (L2H2) alapjaira épült, 3 literes 180 lóerős MultiJet motorral szerelt változatnak az exkluzív, kézzel készített belseje is kiemeli a márka sport iránti elhivatottságát: a rendelésre gyártott Sabelt ülések és a versenyrészletekkel kiegészített, teljes egészében Alcantara-val borított kormány, tetőkárpit és térelválasztó komoly érzelmi hatást keltő belső teret eredményeztek. A karosszéria külseje egy még soha nem látott, dinamikus háromdimenziós hatású látványelemet visel, ami még inkább hangsúlyozza a Fiat Professional márka és a Yamaha gyári versenycsapata közötti partneri viszonyt.
A stand szintén kiemelkedik környezetéből, a 2015-től a márka összes haszonjárművének hivatalos emblémájaként megjelenő “Fiat Professional” logónak köszönhetően. A “Professional” szó azt hivatott érzékeltetni, hogy a márka képes úgy kommunikálni mint egyik szakmabeli a másikkal: ráadásul a márka már több mint száz éve a vállalkozások rendelkezésére áll és aktív részt vállal sok ország gazdaságának és társadalmának fejlődésében.
A hannoveri kiállítás egyben annak a számos exkluzív szolgáltatásnak a felfedezésére is kiváló alkalmat nyújt, amit a Fiat Professional a Mopar-ral, a Fiat Chrysler Automobiles márkái által szerviz és vevőszolgálati ellátásra, valamint eredeti alkatrészek és tartozékok szállítására ajánlott márkával együttműködve kínál.
Az új Doblo
A Hannoveri Autókiállítás lehetőséget nyújt az új Doblo, – a Fiat Professional negyedik generációs modelljének – debütálására, amit teljesítményével és funkcionális minőségével, raksúlyával és termelékenységével, valamint alacsony üzemanyag fogyasztásával és csökkentett fenntartási költségeivel kategóriája csúcsának elérésére terveztek.
A világszerte több mint 80 országban – beleértve Észak-Amerikát is, ahol a járművet a RAM márka forgalmazza Promaster City néven – értékesített Doblo „világmodellé” vált, csakúgy mint az új Ducato és minden bizonnyal nagymértékben hozzá fog járulni a Fiat Chrysler Automobiles növekedéséhez a kishaszonjármű szektorban.
Egy győztes modell örököseként – több mint egymillió vásárló választotta 2000 és 2014 között – az új Doblo megerősíti vezető szerepét ebben a piaci szegmensben, ami hozzávetőleg a teljes európai kishaszonjármű piac 25 százalékát jelenti.
A modell egyesíti egy B-szegmensbe tartozó jármű üzemanyag fogyasztását és károsanyag kibocsátását egy alsóközépkategóriás szedán kényelmével, valamint egy kisteherautó méreteit egy nagyobb teherautó teherbírásával. Mindemellett ez a jármű a tervezés első pillanatától kezdve minden szempontból haszonjárműnek készült, amely nem csak egy kisteherautó hanem egy vérbeli, különböző felszereltséggel számos különböző munka elvégzésére alkalmassá tehető többfunkciós haszonjármű.
A 2015 elejétől megvásárolható új Doblo négy karosszéria változattal (Cargo, Combi, Work up és padlólemezes alváz), két különböző magassági és két különböző hosszméretben a legszélesebb választékot kínálja a szegmensben.
A vásárlók számára összesen közel 200 különböző karosszéria típus és több mint 1000 változat áll rendelkezésre, amelyek a zárt áruszállítótól a kötöttpályás járművekig és az egyedi feladatokra átalakított változatoktól a speciális járművekig terjednek.
Az új Doblo belsejét és külső megjelenését teljesen áttervezték. Az új motorháztető (amely mostantól jobban elkeskenyedik és nagyobb összhangban van a hajlított tetővel) kiemelkedik a jármű modernebb és jobban megkülönböztethető elejéből, csakúgy mint az új lökhárítók és a nagyobb hűtőrács, valamint a jármű sziluettjének vízszintes áramlását hangsúlyozó hátsó lámpacsoport.
Az új Doblo belső utasterét is teljesen átalakították, nem hagyva érintetlenül a műszerfalat, kárpitot, kormánykereket, a műszerek kijelzését és az ajtópaneleket sem.
Ez az új stílus a legmagasabb fokú funkcionalitást biztosítja, ami a kiemelkedő teljesítménnyel együtt az új Doblo tervezőinek két alapvető fókuszpontja volt. A funkcionalitás koncepcióját jól szemlélteti a teljesen újragondolt multifunkciós első üléspad, amely 3 első ülőhelyet kínál és, amely alatt egy praktikus és nagyvonalú tárolóhely rejlik. További gyakorlati szempontok mentén tervezett praktikus megoldás, hogy a középső ülés lehajtható és kartámaszként vagy akár irattartóként is használható. Hosszú tárgyak szállítása érdekében az utasülés is lehajtható, az ülés háttámláján található horgokkal pedig a csomag megbízhatóan rögzíthető.
Az egyéb funkcionális jellemzők magukban foglalják többek között az elektromosan behajtható visszapillantó tükröket, valamint az infotainment (információs és kommunikációs) lehetőségek széles választékát, mint például Bluetooth kapcsolatra képes rádiókat és USB/AUX aljzatokat. Ezenfelül elérhető még az új Dobloban az exkluzív Uconnect rendszer is, 5 collos színes érintőképernyővel, beépített navigációs rendszerrel, és digitális (DAB) rádióval kiegészítve.
A teljes funkcionalitás koncepciója érvényes a csomagtérre is amit annak szabályos alakja, ergonomikus fogantyúi és a belső térhez könnyű és kényelmes hozzáférést biztosító, 180 fokban nyíló praktikus hátsó ajtók is bizonyítanak. Nem szabad elfeledkezni a jármű rendkívül széles felhasználási lehetőségeiről sem, hiszen az 1 tonna hasznos teherbírás mellett a jármű 5 köbméternél is nagyobb belső térrel dicsekedhet.
Ami a teljesítményt illeti, az új Doblo nagymértékben megerősíti a bi-link független hátsó felfüggesztés használatáról hozott döntést, mivel az a terheléstől függetlenül minden körülmények között elsőrendű kényelmet és úttartást biztosít. Mindemellett a Fiat Professional nagyra értékelt és exkluzív “egy feladat – egy motor” stratégiájával összhangban az új Doblo motorjai a különböző szakmai elvárásoknak és használati módnak – rövid városi fuvaroktól a nagytávolságú szállításokig – megfelelő maximális teljesítményt nyújtják, az 1.4 literes TurboJet kettős üzemanyagú (benzin/metán) motor például a kategória legjobb üzemanyag fogyasztását és károsanyag-kibocsátását biztosítja.
Az 1,3 és az 1,6 literes multijet dízelmotorok nyomaték leadásán jelentősen javítottak a mérnökök, alacsony fordulaton nagyobb nyomatékot adnak le (az 1,3 literes Mjet-nél ez hozzávetőleg 40 százalékkal növekedett) következésképpen rugalmasabbak és reakcióidejük is gyorsabb. A 90 lóerős 1,3 literes MultiJetII és a 105 lóerős 1,6 literes MultiJet II motorok “EcoJet” változatban is hozzáférhetők amelyek jelentősen alacsonyabb fogyasztást és károsanyag kibocsátást kínálnak a Start & Stop rendszernek, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsoknak, az alacsony viszkozitású olajnak, “intelligens” generátornak, változtatható űrtartalmú olajszivattyúnak és az aerodinamikai csomagnak köszönhetően. Mindezek eredményeként vált lehetővé a 4,4 l/100 km üzemanyag fogyasztás és a 115 g/km CO2 kibocsátási érték elérése.
Az értékesítés megkezdését követően a Traction+ rendszer is hozzáférhető lesz az új Dobloban. Ez még alacsony tapadási együtthatójú felületeken (mint pl. hó vagy sár) is figyelemreméltó tapadást biztosít a jármű leterhelése – és ezáltal üzemeltetési költségeinek növekedése nélkül – (ami pl. a 4×4 rendszereknél megszokott.)
A modell akusztikus teljesítménye is nagymértékben javult, ami az utastér zajszigetelési megoldásait dícséri és amelyeknek köszönhetően a zajszint átlagosan 3 decibellel alacsonyabb mint korábban.
Az új Doblo motorválasztéka négy turbodízelből – 1.3 literes MultiJet II (90 LE) 200 Nm, 105 LE 1.6 literes MultiJet II 290 Nm, 90 LE 1.6 literes MultiJet II 200 Nm robotizált sebességváltóval és 135 LE 2.0 literes MultiJet II 320 Nm – és három benzin motorból áll: 95 LE 1.4 literes 127 Nm, 120 LE 1.4 literes TurboJet 206 Nm és 120 LE 1.4 literes TurboJet 206 Nm kettős üzemanyagú (benzin/metán).
Az Euro 5+ kibocsátási normával rendelkező összes dízel motorra a magasfokú vezetési élmény, a kiváló teljesítmény, csendes működés, alacsony üzemeltetési költségek (fogyasztás és karbantartás) jellemző a megbízhatóság és a fenntartható környezetvédelmi megoldások mellett. A benzin motorok mindegyike már most teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási előírásokat.
A biztonságot illetően a modell következetes és kiszámítható úttartását részben a stabilitás megőrzésére hivatott korszerű elektronikai eszközök alapvető használata garantálja, nevezetesen az EBD-vel (elektronikus fékerő elosztóval) szerelt ABS, ASR-rel (kipörgésgátlóval) szerelt ESC, HBA (hidraulikus fékrásegítés) és a Hill-Holder (visszagurulás-gátló) ami a vezetőt az emelkedőn történő elindulásban segíti. Az aktív és passzív biztonsági rendszerek sorát a keréknyomás-ellenőrző rendszer mellett az első és az első oldallégzsákok egészítik ki, amelyek szükség esetén a fejet és a mellkast is védik.
Csakúgy mint az előző generációk esetében, az új Doblo-t is a törökországi Bursa-ban található TOFAS üzem fogja gyártani, amely a világ egyik legjobb autóipari létesítménye, melyet a World Class Manufacturing Assessment (Világszinvonalú Gyártói Értékelés) aranyérme is bizonyít.
Dióhéjban összefoglalva az új Doblo nagyobb funkcionalitást, nagyobb teljesítményt és nagyobb értéket nyújt.