A legújabb kutatás szerint a magyar vásárlók közül, aki megteheti, az is inkább akciós terméket vesz, azaz akcióvadászok vagyunk! Ez lehet az oka, hogy hazánkban is egyre nagyobb várakozás övezi a kereskedelem és egyben a vásárlók legnagyobb ünnepét, a Black Friday-t. Közép-és Kelet-Európa legnagyobb divatportálja például közel 700.000 márkás és új kollekciós termékkel, akár 90 %-os leértékeléssel és ingyenes kiszállítással készül november 25-re.
Talán azt gondoljuk, Magyarországon a Black Friday nem vált ki olyan nagy lelkesedést az emberekben, mint külföldön, de ez nem igaz. A Millward Brown 2016 áprilisában készített piackutatása szerint a magyar vásárlók kifejezetten deal-hunterek, azaz akcióvadászok. Még ha meg is engedhetik maguknak, hogy nagy összegeket költsenek divattermékekre, akkor is inkább utánajárnak, hogy hol tudják olcsóbban beszerezni az adott márka termékeit.
Itthoni kimutatások szerint, a 2015-ös Black Friday alkalmával, a fashiondays.hu-n a vásárlók 75 százaléka volt nő és a vásárlók átlagosan 2-3 ruhadarabot rendeltek, amelyek között gyakori volt a máskor elérhetetlen luxuscikk. További érdekesség, hogy az év legnagyobb leárazásán kifejezetten nagy vásárlási aktivitás a kezdeti órákban és hajnalban érzékelhető, a két kiemelten fogyó cikk pedig a cipő és a fehérnemű. A legkeresettebb márkák ilyenkor többek között a United Colors Of Benetton, a Desigual, az Esprit, a Sisley, a Triumph, a Levi`s, a Pepe Jeans London és a Tommy Hilfiger. A nagy várakozásra való tekintettel idén viszont olyan luxusmárkák is bekerültek a listába, mint a Dolce Gabbana, Red Valentino, Prada, Stella McCartney, Burberry, Michael Kors és Coccinelle.