A gördülési kényelem és az irányíthatóság szempontjai szerint kialakított független első-hátsó futóművel épített Mustang 2015-ben jelenik meg az európai piacokon. Az európai modellekhez alapfelszereltségként járó teljesítmény-csomagok révén az autó mind közúton, mind pedig a versenypályákon kiemelkedő irányíthatóságot és fékteljesítményt ígér. A Ford későbbre ígéri az európai piacra szánt modellváltozat végleges specifikációit.
Az új, 2015-ös Ford Mustang észak-amerikai specifikációjában az új 2.3 literes EcoBoost motor teljesítménye 310 lóerő, forgatónyomatéka pedig 434 Nm, míg az izmos, 5.0 literes V8-as blokk adatai 435 lóerő és 542 Nm. Az autó jövő évi európai forgalmazásának kezdetétől a kontinensen élő vásárlók mindkét motorváltozatot megrendelhetik. Az új Mustang emellett független első és hátsó futóművet is kínál, valamint modern, kis tömegű karosszériát, amelyben jelentős mennyiségben találhatók nagy szilárdságú acél és alumínium elemek, tovább javítva az autó kiváló gördülési kényelmét és irányíthatóságát. A Ford később ismerteti majd az európai piacra szánt, kupé és kabrió karosszériával egyaránt megrendelhető Ford Mustang végleges specifikációit.
A vállalat azt is közzétette, hogy az európai vásárlók már alapáron hozzájuthatnak a fék és a futómű teljesítményét növelő csomagokhoz.
“A Mustang a teljesítményről szól, és e csomagoknak köszönhetően az autó már úgy gördül le a gyártósorról, hogy minden tekintetben megfelel vásárlóink elvárásainak.” – ígéri Dave Pericak, a Mustang főmérnöke.
1964-es bemutatása óta több mint kilencmillió Mustang talált gazdára. A világ legtöbb lájkot begyűjtő autója több mint 7 millió rajongót számlál a Facebookon, s a modell eddig mintegy 3200 mozi- és tévéfilmben szerepelt.
Fejlett motortechnológia
Az új, 2,3 literes EcoBoost motor kifejezetten a vadonatúj Mustanghoz készült, kiszolgálva azon autósok igényeit, akik a kiemelkedő teljesítmény mellett az üzemanyag-takarékosságot is fontos szempontnak tartják.
“Ez az EcoBoost motor pontosan azt a teljesítményt biztosítja, amit a Mustang-rajongók elvárnak a lendületes autózáshoz; és pontosan olyan széles, lapos nyomatékgörbét kínál, ami minden helyzetben kiváló reakciókat biztosít.” – avat be Scott Makowski, a Ford EcoBoost hajtáslánc-tervezési részleg managere.
A Ford globális EcoBoost motorcsaládjának legújabb tagja, a 2,3 literes blokk a legmodernebb technológiákkal működik, többek közt közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel. A kompakt építésű motor fajlagos teljesítménye 135 lóerő/liter, fajlagos forgatónyomatéka pedig 188 Nm/liter. Ilyen komoly teljesítménynél már különösen fontos a szerkezet megbízhatósága, ezért a Mustang EcoBoost motorjában számos olyan megoldás található, amelyek célja a terhelhetőség biztosítása:
• Kovácsolt acél főtengely
• Dugattyúhűtő olajsugarak
• Acél dugattyúgyűrű-fészkek
• Prémium anyagból készült csapágyazás
• Modernebb anyagokból készült szelepfészkek
• Kovácsolt acél hajtókarok
• Nagy nyomású öntési technikával készült alumínium motorblokk létravázas szerkezetű csapágyfedéllel
• Mély, alumínium öntvény olajteknő
A teljesítmény és a forgatónyomaték növelésének egyik titka az 5,0 literes V8-as motor esetében a szívó- és kipufogóoldali légáramlás javítása, így a mérnökök a V8-as fejlesztése során is erre koncentráltak. A V8-as egységben számos modern technológia javítja a motor szellőzését, ami különösen a magas fordulatszám-tartományban érezteti hatását:
• Hosszabb szívóoldali szelepek
• Hosszabb kipufogóoldali szelepek
• Áttervezett szívóoldali vezérműtengelyek
• Áttervezett kipufogóoldali vezérműtengelyek
• Keményebb szeleprugók biztosítják a szelepek precíz vezérlését magas fordulatszám mellett is
• Új hengerfej-öntvény módosított nyílásokkal, amelyek egyenesebb utat biztosítanak a szelepek felé, így kevésbé lassítják a szívással és kipufogással járó gázlengéseket; a módosított égéstér alkalmas a nagyobb szelepek befogadására
• Zömítve kovácsolt hajtókarok – könnyebb és tartósabb szerkezet, ami magasabb fordulatszám mellett is megbízható
• Áttervezett dugattyúfej az új, nagyobb méretű szelepekhez
• Megváltozott egyensúlyú, kovácsolt főtengely, ami jobban támogatja a magasabb fordulatszámot
Független felfüggesztés és kis tömegű karosszéria: gyorsabb kormányreakciók
Független első-hátsó felfüggesztésének és a Ford integral link rendszerű futómű-technológiájának köszönhetően a vadonatúj Mustang egyszerre fordulékony és kényelmes, és mind a menetdinamika, mind pedig a rugózási komfort terén világszínvonalú teljesítményt kínál. Az alumíniumból készült motorháztető és első sárvédők mérséklik a karosszéria tömegét, emellett pedig javítják a felépítmény súlyelosztását. Szintén alumíniumból készült a hátsó kerékagy, az automata váltós modellek hátsó hídja, a hátsó lengőkar, valamint a hátsó féknyergek. Még az acélból és egyéb anyagokból gyártott részegységek (például az üreges hátsó stabilizátor vagy az új ülések) is intelligens tervezéssel készültek, hogy kisebb tömegük mellett is megfelelő teljesítményt biztosítsanak. Az amerikai specifikációjú Mustang 5.0 V8 automata kupéváltozat menetkész tömege 1691 kg, a 2.3 EcoBoost automata kupé pedig 1598 kilogrammot nyom. A 2,3 literes kupé súlyelosztása az első és hátsó tengelyeken 52:48 százalék; az 5,0 literes V8-as változat első tengelye az autó tömegének 53 százalékát hordozza. Minden Mustang modell vadonatúj integral link független hátsó felfüggesztést kapott. Ennek komponensei az alsó hátsó lengőkar, az ‘integrál’ lengőkar, a felső nyomtávrúd, valamint az első lengőkar. A futóműgeometriát, a rugókat, a lengéscsillapítókat és perselyeket mind kifejezetten a Mustanghoz hangolták, hogy tökéletesebb mechanikus tapadást biztosítsanak a nagy teljesítményű modell számára. A Mustang futómű-geometriája erős gyorsítás és fékezés közben is szintben tartja a karosszériát. Az alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.
Elöl egy segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz. A kettős alsó lengőkarral szerelt első MacPherson rugóstag konstrukciója a kormányérzetet hátrányosan érintő, jelentős kerékközépvonal-eltolás nélkül tette lehetővé a nagyméretű, nagy teljesítményű fékek felszerelését. Akárcsak a hátsó felfüggesztés, az első futómű is jobb függőleges stabilitást szavatol: összeülés-gátló geometriája megakadályozza, hogy fékezéskor összeüljön az autó orra.
Nagy teljesítményű fék- és futóműrendszer az európai változatban
Az európai piacokon mind a 2,3 literes, mind pedig az 5,0 literes V8-as modellváltozatokhoz alapáron járnak a fékrendszer teljesítményét növelő csomagok:
• Mustang 2.3 EcoBoost: elöl négydugattyús, 46 mm-es fix féknyergek, 352 mm-es féktárcsák; hátul egydugattyús, 45 mm-es féknyergek, 330 mm-es féktárcsák
• Mustang 5.0 V8: elöl hatdugattyús, 36 mm-es Brembo féknyergek, 380 mm-es féktárcsák; hátul egydugattyús, 45 mm-es féknyergek, 330 mm-es féktárcsák
A 2.3 és 5.0 literes európai Mustang-változatokhoz a teljesítménynövelő csomag is alapáron jár:
• Áthangolt rugók, perselyek és egycsöves hátsó lengéscsillapítók
• Fokozott hűtési kapacitás a tartós versenypálya-alkalmasságért
• Rugótorony-kitámasztás
• Vastagabb hátsó kanyarstabilizátor
• Egyedi hangolású ABS, menetstabilizáló elektronika és elektromos szervokormány