Főoldal Kultúra Film 3+1 magyar film, amit érdemes megnézni

3+1 magyar film, amit érdemes megnézni

Reneszánszát éli a magyar filmgyártás, egyik siker követi a másikat, legjobb filmek, színésznők kerülnek ki a hazai felhozatalból. Olyannyira, hogy a magyar filmtörténet lett a DUE éves diáktesztjeinek is egyik zászlóshajója, hogy a fiatalok körében is népszerűsítsék az alkotásokat!

Vannak sikerfilmek, amikről mindenki hallott, amelyek több százezres nézőszámot produkálnak a moziban. Vannak olyanok is, amelyekről lehet, hogy kevesebbet hallunk, de mindenképpen érdemes megnézni őket. Ezekből válogattunk most egy kis ajánlót.

Mindenki tudja, hogy miről szól a Viszkis, vagy mitől lett ekkora siker Kincsem története, de mindenképpen érdemes körülnézni a nem kimondottan blockbuster filmek háza táján is. Kis országunk sok olyan rendezővel büszkélkedhet, akik sok-sok éve garantálják az izgalmas és minőségi szórakoztatást számunkra. Most összeszedtünk néhány olyan filmet, melyeket nem biztos, hogy mindenki ismer, pedig biztosan megéri őket megtekinteni, legyen az romantikus esti filmezés otthon, vagy moziélmény.

Sorsfordító döntések: Aurora Borealis – Északi fény

Mészáros Márta ismét a magyar történelem egyik kevésbé ismert fejezetét, a háború utáni ötvenes éveket tette meg témájának. Erős atmoszférájú, az érzelmekre ható érzékeny film született. Az októberben bemutatott Aurora Borealis – Északi fény egy két idősíkon futó, fordulatokban gazdag családtörténet, amely egy anya és lánya kapcsolatának mélységeit boncolgatja. A film szokatlan helyzetekben, női érzékenységgel beszél az identitásválságból adódó drámai helyzetekről, a széttöredezett Európa háborúi okozta, soha nem gyógyuló sebekről, az elmúlásról, valamint a hazugságok és elhallgatások leleplezésének felszabadító erejéről. A főbb szerepekben láthatjuk például Törőcsik Marit és névrokonát Törőcsik Franciskát.

https://www.youtube.com/watch?v=ycpjn0dAW7U

A főváros sötét oldala: Budapest Noir

Igazi csemege Gárdos Éva legújabb, novemberben bemutatott filmje, a Budapest Noir. A Kondor Vilmos regényéből készült alkotás egyszerre korrajz, krimi és dráma. A film központi figurája Gordon Zsigmond, a kiábrándult bűnügyi újságíró, aki egy brutálisan meggyilkolt fiatal lány halála után nyomoz a ’30-as évek Budapestjén. A szálak több irányba vezetnek, és úgy tűnik, senkinek nem áll érdekében az, hogy kiderüljön az igazság. A szereplői gárda is igazi kuriózum. A mindenre elszánt nyomozót Kolovratnik Krisztián alakítja, mellette Mucsi ZoltánAnger ZsoltTenki RékaDobó KataTörőcsik Franciska és Kováts Adél egyaránt feltűnnek a vásznon.

I. világháború utáni dráma Gryllus Dorkával

Január végi bemutatóval érkezik a címében kicsit frivol A hentes, a kurva és a félszemű film, melyet Szász János jegyez rendezőként. A mű központi figurája a hentes, aki kiskirályként él az első világháború utáni Magyarországon. Régi üzlettársa, a félszemű komoly konfliktus forrása lesz, hiszen szép párjával érkezik a faluba, s természetesen mind a két férfi egyet akar, a nőt. Ki pénzzel, ki erőszakkal, de a mészárszéken egy biztos: egyikük sem tudhatja, ki fog hátba szúrni kit, ha végül eljön az elszámolás ideje. A vetélkedés tárgya Gryllus Dorka, a két rivalizáló férfi pedig Hegedűs D. Géza és Nagy Zsolt.

Emberi tragédiák a Gulag-on: Örök tél

A Gulág Emlékbizottság támogatásával készülő Örök tél története 1944-ben kezdődik, amikor szovjet katonák egy dél-dunántúli sváb faluból elhurcolják a munkaképes nőket „egy kis munkára”, három hét kukoricatörésre. Azonban a megszállók marhavagonokban egy ukrán munkatáborba szállítják a nőket, ahol a helyi szénbányában kell kényszermunkát végezniük. A főszereplő Irén találkozik egy Rajmund nevű férfival, aki megtanítja, hogyan lehet túlélni a poklot, miközben kettejük között is különleges kapcsolat szövődik. A film egyik érdekessége, hogy sok helyszínen készült: a fóti barakktábor mellett forgattak a szentendrei Skanzenben, Szlovákiában, a hegyek között és Lovasberényben, emellett egy bányában is.  Gera Marina és Csányi Sándor kettőse pedig tökéletes katarzisra kényszeríti az érzelmeitől szabadulni nem tudó nézőt.